Momo

En fjärdedel

Ja, Skolan ja...

Kategori: Musik

Ja hej folket!

Idag började ju skolan och hela tjottablängan. Man fick träffa kompisar igen, skratta åt sommarlovs minnen, träffa nya lärare, se små nya fyror förvirrat springa runt i korridorerna, för att sedan frusta till av skratt när man sett att de nästintill blivit skrämda från vettet med våra underliga upptåg. Man har träffat nya, gamla och någonstans-mitt-imellan lärare som man genast uppfattade som vilken lärare som helst. Man fick nytt schema, tjoade och tjimmade över de mest konstig saker, man hurrade när det blev rast och sprang glatt hem med någon kompis när skolan var över.

Allt detta och mycket mer har jag hunnit med idag, och jag har njutit av varje sekund. Visst är jag inte älskad av alla klasskamrater, men vad gör väl det? Om jag ser ut som en neonrocker är det väl mitt problem, inte deras.För jo, jag såg ut så med knall rosa stuprör, rosa armvärmare, heltupperat hår åt alla håll och kanter med en skinn jacka svept kring kroppen. Jovisst, folk stirrade, men det är väl sådant man får ta. Acceptera mig, eller förgås i försöken att ändra på mig!
Okej, negativvarning, men jag har sagt att jag ska klaga och gnälla om jag så vill.
Vi avslutar inlägget med en liten favvolåt;




Men hare gött hörreni!
Vi syns imorgon, fortsatt trevlig måndag :]

Kommentarer

  • Stina säger:

    Sv: Ja fina ätpinnar gör middagen roligare :D



    Vad bra att du står på dig även fast folk stirrar, helt rätt! Folk brukar glo på mig också, det är lite irriterande men det är ju egentligen bara att ignorera dem ^^

    2009-08-18 | 18:26:29
    Bloggadress: http://obsessivecuteness.blogg.se/

Kommentera inlägget här: