Momo

En fjärdedel

Roligt

Kategori:

Ja.. Hej? o.o'
Jag vet att jag inte varit särskilt aktiv på bloggen på sistone, men vem har lust att skriva nu när det är sommar? -.-'
Man orkar helt enkelt inte göra det man har dit för när man nu ändå är ledig. Min hjärna funkar så iaf. Om nån säger; Ska vi dra och bada. Ja då får jag ryck och säger; Nej för helvete! Man orkar helt enkelt inte. Men jag har fått sånna här inlevelser på sistone så att jag MÅSTE göra något. NU! Inte sen. Det kan vara saker som att ta en promenad, ringa en gammal kompis, ta ett dopp utan att vara med någon, skriva en novell, lika på gräsmattan i solen, läsa en bok eller städa. Mamma har bett mig att göra saker, och jag har inte klagat över huvud taget.
Nu är det inte särskilt bra väder, men jag har lust att sätta mig utomhus med en god bok i handen. Det kallar jag att leva livet (: T.ex så gick jag på stan med en kompis som jag träffade senast för en månad sen. Hon är som en kille men är väldigt rolig att umgås att med. Jag köpte kläder och pins, medans hon köpte presenter till två av hennes kompisar. Och vet ni vad? Vi hade jätte kul! Efter vi varit där från 11 till 4 så gick vi och tog en läsk vid fräcka frökens och bara var. Vi slog i bordet och sjöng med i låtar som spelades. Folk stirrade på oss som om vi vore galna. En tjej i keps, linne och militär byxor och en i slitna shorts, svart och rosa t-tröja, tuperat svart hår och rosa skor, det tyckte dom verkade konstigt. Vi hade kul och skrattade hela tiden, vi levde livet. Jovisst, vi ropade saker åt folk vi inte kännde - dock inte något otrevligt - vi sprang in på Lagerhaus och slängde oss i kuddhögarna, lyfte på olika saker och sa; Det här ska jag skaffa när jag flyttar hemifrån, vi gick in på Gallerix och höll på, gick på toaletten, hade roligt i leksaks butiken, gick till bibblan och läste böcker och hade det allmänt bra när vi sprang runt och skrämde folk.
Och då frågar jag er; Vem sa att blondiner har roligare?
Ciao, Laisa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: