Momo

En fjärdedel

Lite om mig!

Kategori: Kompott

Ja hej alla läsare!
Jag kom att tänka på en sak idag, att ingen, absolut ingen känner den riktiga mig. Allt jag berättat för mina vänner i den riktiga världen är sant, men jag har aldrig berättat allt för någon. Små lösryckta bitar finns hos varje vän till mig, men för att göra mig hel, måste man samla dem allihop för att skapa en helhets bild. Men nu tycker jag att alla som läser min blogg ska få veta vem som sitter bakom skärmen och skrivbordet, vem som skapar alla ord. Så det jag kommer berätta här är alla mina vänner och ovänner fria till att dela med mig. För jag är inte rädd för att bli utskrattad, utstirrad eller frånstött, för jag har fått så det räcker och blir över ändå. Vi börjar med några sanningar om mig.

16 sanningar om mig;

- Jag fascineras av blod, och jag har inget emot järnsmaken.
- När jag var liten ville jag inte bli prinssesa, jag ville bli vampyr.
- Grekiska mytologin är något utav det mest underhållande jag vet.
- Jag har alltid varit svag för irriterande personer.
- Humorn är min bästa vän.
- Jag lever för musiken.
- Jag har en förkärlek för råttor, spindlar och "läskiga saker".
- När jag tar kort, så tar jag det helst på döda objekt.
- Jag tycker att rosen är världens vackraste blomma.
- När jag var mindre trodde jag att mina hörntänder var huggtänder, eftersom jag bet sönder min läpp något
  förskräckligt när jag var mindre.
- Jag skriver för jämnan.
- Att vara kreativ är något av det viktigaste i livet, enligt min mening i alla fall.
- Musik inspererar mig något ofanntligt när jag klär mig och skapar.
- Vampyrer är något utav det coolaste jag vet.
- Jag kan inte leva i svartvitt, utan jag ser alltid till att ha något färgrelaterat på mig.
- När jag köper en serie får den vara i pocket eller vanlig bok form. Inte både och!

Som ni ser, jag är en vampyrfreak. Och bokfreak.. Och färgfreak o.o' Okej, ja, jag är ett freak! x_x "Avlider"

Fullständigt namn: Lisa Maria Forsman

Ålder: 13, 14 i Mars månad nästa år :] (Nej DET menar du inte?! -.-'')

Familj: Fadern min Anders, Modern min Ingrid, Bror min Martin, Bror min Robert, Gerbilen min Melissa och Gerbilen min Natacha ^^

Hobbys: Att skapa, skriva, foto, vara kreativ, läsa och att dansa. Ja juste, jag sjunger också!

Skola: Hagaskolan, musikklass o.o'

Bor: In Norrköping (:

Samlar på: Söta saker, onödiga saker, saker som jag inte äns vet vad det är, etc.

Trivs bäst: I Krokek, där jag växte upp. Stan är okej, men den här lite mera småsamhälles känslan tycker jag är härligare ^^

Är rädd för: Spöken, japp, spöken o_o

Skostorlek: 40-42 -.-'' Inga nätta fötter här inte.

Storlek i kläder: Jag är bastant, så M-L.

Personlighet: Ofta glad och översprallig, kan springa runt i timmar utan att tröttna på att irritera andra. Är lite utav en perfektionist, får nästan lite panik annars. Läser väldigt mycket när jag är stressad, icke bra. Kan få plötslig lust att sätta mig i ett kolsvart rum och tänka över livets mening.

Dras till personer: Som har mycket humor. (Och nu pratar jag om både vänner och pojkvänner.) Som vet hur man får andra att skratta. Sådana som man kan diskutera vilt med, men också sansat och lugnt. Någon som läser mycket, men som också håller sig närvarande när denne läser. Som har liknande intressen, såsom sjunga, dansa eller att läsa manga, för det tycker jag är kul :D

5-i-topp lista med favorit böcker/mangas(!):

1. God Child (Manga) Innehåller mycket blod och annat läskigt, inga vampyrer dock, men lite får man väll offra sig antar jag. Men ni som är känsliga för blod, mördare, lite "obehagliga" bilder och annat sådant bör inte läsa denna fantastiska manga. En beskrivning av första boken i nya serien (finns även en äldre):
Vi är i London i slutet av 1800-talet. Cain Hargreaves har haft en jobbig uppväst med riktigt elaka föräldrar. Nu är han en ung och vacker(!) arvtagare med den udda hobbyn att samla på dödliga gifter. Det är dessutom inte helt omöjligt att han är skyldig till sin fars död (men det är kanske bara illvilliga rykten). Och givetvis har han en antagonist som ständigt är ute efter honom och de han står nära. Mangan finns även att läsa här: http://www.onemanga.com/Count_Cain_-_GodChild/ För er som inte vill köpa den i närmaste Akademibokhandel :P
P.s. Cain är MIN! *-*

2. Twilight, New Moon, Eclipse och Breaking Dawn (Hela serien, fast dock på svenska o.o') Vampyrer för hela skiten alltså :D Kärlek också! Ohhh.. Som jag älskar de två kombinerade ^^ De flesta har antingen hört talas om, eller läst Twilight-serien, men för er som inte vet, en beskrivning av första boken:
Isabella Swan flyttar till Forks, en liten regnig sovstad i Washington. Hon förväntar sig att hennes nya liv ska bli långtråkigt som staden själv. Men när hon träffar den gåtfulla och förföriska Edward Cullen tar hennes liv en oväntad och farlig vändning.

Edward har länge lyckas hålla sin identitet som vampyr hemlig. Men nu går ingen säker, minst av allt Bella som är den person Edward älskar mer än någon annan. Edwards och Bellas förhållande balanserar på knivseggen mellan begär och livsfara. Yes, ni trodde kanske att den här skulle hamna överst, men icke sa nicke. Godchild kommer alltid först :P

3. Barn 312. Det finns ingen "baksides" text på den här, men den är jättegammal. När min pappa var liten läste dem den i skolan, vilket var runt 40 år sen. Men Barn 312 är åtminsone en bok alla borde läsa, rekommenderar den varmt!

4. Ludwig Kakumei (Manga). Helsjuk, pervers manga serie XD Jag säger bara, läs beskrivningen: Prince Ludwig isn't your conventional prince charming. He is a prince and also a corpse collector. He collects bodies of pretty women. However his father the King isn't very happy about it and orders him to get a wife. So he searches and finds Snow White, Little Red Riding Hood and Sleeping Beauty. However things turn out to be rather different from the original story! Och jag vet, den är på engelska, hela skiten, men annars hade den nog inte varit lika kul ^^ Ni hittar den här: http://www.onemanga.com/Ludwig_Kakumei/ Riktigt go serie, yes yes :D

5. Vampire Night (Även denna manga, engelsk). Också ganska sjuk serie, men den är bra :] Vampyrer, vampyrer och åter vampyrer. Kärlek, plikter och uråldriga sägner. Beskrivning ^^: Cross Academy is attended by two groups of students: the Day Class and the Night Class. At twilight, when the students of the Day Class return to their dorm, they cross paths with the Night Class on their way to school. Yuki Cross and Zero Kiryu are the Guardians of the school, there to protect the Day Class from the Academy's dark secret: the Night Class is full of vampires. Ja, cool är den allt ändå :D

Och som ett litet extra plus lägger jag till: Naruto! För att den måste läsas, jag försökte att inte ge vika, men tro mig, man viker sig :P Beskrivning (Obs, engelsk!): Twelve years before the events at the focus of the series, the nine-tailed demon fox attacked Konohagakure. It was a powerful demon indeed; a single swing of one of its nine tails would raise tsunamis and flatten mountains. It raised chaos and slaughtered many people, until the leader of the Leaf Village - the Fourth Hokage - defeated it by sacrificing his own life to seal the demon inside a newly-born child, whose origins are as yet unknown. That child's name was Naruto Uzumaki. Ni hittar den här: http://www.onemanga.com/Naruto/ Japp, japp :D

Det var nog inte mycket mer.. För nu! :D Kanske kommer mer, kanske inte. Men det här var nog ganska beskrivande om vem jag är, och att jag är en total bok/manga-nörd -.-' Men sånt får vi ta :D Om ni undrar något mer är det bara att fråga, jag svarar, jag lovar :] Men puss på er! ^^ ♥

Jag bjuder på denna skumma, konstiga och wierda bild :D

Kommentarer


Kommentera inlägget här: