Momo

En fjärdedel

"To wish you were someone else is to waste the person you are"

Kategori: Kompott

Ja.. Rubriken stämmer ju!
Nä hörreni, nu har man surfat lite i den stora, vida bloggvärlden och en sak säger jag er... jag kommer aldrig någonsin göra om det! Det var så hemskt att läsa alla dessa bloggar som drivs av tjejer som äldre än vad jag är, men dem ser ändå ut som de just lärt sig sminka sig. Kenza är söt, Foki ser okej ut, men Kissie, Dessie och vad-hon-nu-heter ser helt anskrämliga ut. Jag fick ärligt talat rysningar. Men nu struntar vi i det! Jag ska inte vara en sådan blogg där jag klagar på andra, iaf inte de jag inte känner personligen :]
Och nu till något annat; För en gångs skull känns det skönt att få gå till byggnaden kallad skolan, eftersom jag alltid mest sitter och stirrar i min lilla tristess värld när jag är sjuk. Men fördelen är ju tillgång till dator dygnet runt och fyrkantiga ögon utav allt tv-tittande (märk sarkasmen kära läsare, sarkasmen).
Och vad har man då gjort idag, jo det jag brukar göra, fast lite till.
Detta har jag hunnit med, eller snarare orkat med;

- Jag har lyssnat på musik.
- Lagat ramen nudlar med ägg.
- Skrivit 3 blogg inlägg hittills o.o'.
- Tömt och ställt in disk i diskmaskinen.
- Läst hemska och superb bloggar.
- Hyllat uppfinningen duschen.
- Spelat Sims 2 (Nördvarning :P).
- Inte loggat in på msn en ända gång (vilket är ganska otroligt).
- Pratat i telefon (med mina föräldra dock), lagat mat och klätt på mig samtidigt.
- Gått upp vid 7 tiden.
- Och chillat häcken av mig :D.

Och som pricken över i, kära läsare, så får ni en liten Nemi-serie. Och ja, jag är galen i Nemi ^^

Min dator är ond, så ni får nog kika lite för att läsa, men så kan det gå.
Men jisses, nu kom jag på en sak, jag har träffat mina föräldrar ansikte mot ansikte ungefär 20 minuter sammanlagt idag. Se ni hur lite tid jag spenderar med mina föräldrar?! Jag tar inte ens igen det på kvällen, utan flyr till min ljudfria dator och sitter och knappar på den tills jag går och lägger mig. Är det synd om mina föräldrar? Eller är de glada över att deras monstertonåringsdotter låser in sig i sin egen värld och inte talar med dem förren på tilltal? Jaha ni.. Det var en bra fråga. Men jag umgås ju med dem annars, på semestern och så, men vid högtider så blir det mest att jag håller mig till mina släktingar.
Nej, nu vart det för mycket babbel.
Puss på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: