Momo

En fjärdedel

Åska och alla hjärtans

Kategori:

Jag sitter nu och tittar närmare på folkhögskolor inför framtiden. Samtidigt som jag gör detta så sitter jag och lyssnar på Peter Jöbacks musikalalbum. Den gråa himmelen har börjat bli blå men vita fluffmoln. Jag mår bra, allting känns härligt och jag ser fram emot det kommande sportlovet som börjar i morgon.
     I helgen så har jag varit hemma hos Daniel, inte dans-Daniel utan en annan Daniel, med Kajsa och hennes syster Hanna och tittat på Star Wars. Slutade med att jag dessutom sov över på hans soffa, lite oväntat men det var skönt att inte behöva åka hem vid 2-tiden. Det var trevligt, men jag behövde skriva klart mitt politiska tal samtidigt, så jag var lite distraherad. Lyckades dock bli klart med det innan deadline, så det var bara att skicka in. Det känns som om jag har fått klart med mycket den här veckan. Skrivit klart inlämningsuppgifter och fixat ihop keynotes inför redovisningar.
     Det enda som någorlunda förstörde min vecka var ett prov jag hade i tisdags. Jag hade allting planerat för mig och satt och plugga in i det sista, men jag tror det tärde lite extra på mig. Som ni kanske vet så har jag ganska mycket på tallriken just nu, så ett prov var det sista jag behövde. Fick även reda på en sak som gjorde att jag blev lite emotionellt instabil, så jag valde att stanna hemma på onsdagen. Gjorde i princip ingenting och försökte mest få mig själv att må bättre. Jag tror att alla hjärtansdag kom i precis lagom tid. Jag fikade med mina bästa vänner innan jag stack till Star Wars-maran. Det var en intressant dag, jag valde att önska alla en glad alla hjärtansdag. Fick mig själv att må bättre när jag såg att det gjorde andra glada. Så det har varit en bra vecka med ett litet åskmoln i mitten.
 
Puss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: