Momo

En fjärdedel

Nystart

Kategori:

Vad mycket som har hänt sen vi sist sågs. Nej seriöst. Jag går tredje året på gymnasiet, vilket för det första är helt sjukt i sig självt. Jag har även fått nolla mina små fina ettor med alla mina underbara klasskompisar. Åh så roligt vi har haft det. Men innan jag hann gå på insparksfesten så for jag iväg till New York med mor och far i en vecka. Helt magiskt, men det får vi ta en annan dag.
Inser att jag inte har bloggat sen innan sommaren. Det kanske är för att den här sommaren har varit så händelserik. Innan sommarlovet började så var jag helt plötsligt inte ensam längre. För jag vågade berätta för en viss liten person att jag var kär i honom. Eller ja, liten o liten, han är nästan ett och ett halv huvud längre än mig, men men. Känns jättekonstigt att säga att jag har pojkvän, men så är det. Så hela sommaren har jag spenderat åtminstone en dag i veckan hos honom, ibland även nätter. Under värmeböljan så flydde han tillslut från sängen mitt i natten då det blev för varmt. Vi har varit ihop i snart 4 månader och jag är så glad att jag har honom. Tyvärr så har han varit borta sen i torsdags, men på måndag, då får jag pussa på honom igen.
Har även jobbat i sommar, på McDonalds. Kan sammanfatta det i tre ord; Varmt, kletigt och aj. Varmt för att den här sommaren har varit brutal, kletigt för att man svettas ju lite lagom där vid grillen och aj för att jag har fått åtminstone 5 nya brännsår på både händer och armar.
Men nu är det höst igen vilket innebär skola, härligt mys på fik med vänner, färgsprakande löv, té i mängder, så många bokinköp så det nästan är löjigt och massa plugg. Det blir nog bra det här tror jag.
 
Tjing!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: