Momo

En fjärdedel

Ballonger

Kategori:

Har ni flugit ballong någon gång? Jag tror inte många tonåring kan säga att de har, men fr.o.m. idag så kan jag det.
Att flyga är helt fantastiskt, husen ser ut som om de är gjorda utav lego och man är så nära himlen att man tror att man kan röra vid molnen.
Vid ett tillfälle under flygturen så hamnade vi precis över en stor sjö. Jag stirrade ner på den nästan svarta ytan och väntade bara på att ett stort sjöodjur skulle visa sig. Jag ville se ett par smaragdgröna ögon stirra tillbaka mot mig. Allting kändes redan då magiskt, så ingenting kändes omöjligt.
När solen började gå ner så stod himlen i brand. Istället för att bara vara blå så blev den också lila, orange och gul, solen själv skiftade i rött och gult. Det var en fantastisk syn och sitter fortfarande fasthäftad i mitt minne. En klar bild av vackra Stockholm som sakta skiftade från dag till natt.
Landningen är något utav det mer omtumlande jag har varit med om. Man slår i hög fart ner i backen och driver sedan flera meter innan man kommer till ett stopp. Sättet vi stannade på var nästan likadant, om överser det faktumet att istället för att stanna upprätt så träffade vi en jordhög och hamnade i ett vågrätt tillstånd. Så vi fick kravla istället för att klättra ur korgen.
Så vad har jag att säga om ballongflygning? Det är helt underbart, så om du någonsin får chansen... Gör det!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: