Momo

En fjärdedel

Bokrepetitionsaudition?

Kategori:

Jag nämnde i förra veckan att jag hade varit hopplöst trött. Nu har det blivit aningen bättre. Efter ännu en körig vecka så är det nu söndag kväll och jag håller på att stänga ner för natten. Har varit lite produktiv även i helgen. Har hunnit med städning, lite shopping, en repetition och en audition. Vad nu, ännu en audition? Ja, så är fallet. De behöver ungdomar till en webbserie som kommer att starta senare nu i år. Jag bestämde mig att det inte fanns något att förlora om jag försökte. Vi ska få besked senast på tisdag, så jag håller tummarna. Tänker berätta mer om det så fort jag får besked.
     Idag så var det ingen tuff repetition, bara en kort "sånglektion" med vår musikansvarige. Det mesta utav sången sitter, men det finns alltid något som man kan finslipas. Helst ska man öva tills man kan det baklänges och är så trött på låtarna att man håller på att bryta i hop. Okej… Kanske inte så extremt.
     I onsdags så hade vi som sagt dansrep. Tyvärr så blev det väldigt kortfattat då min kära danspartner och motspelare var fast på jobbet med pappersarbete upp till öronen. Det slutade med att jag satt och frös inne på Skandiateatern i 2 och en 1/2 timme. Som tur var så blev jag snabbt varm igen. Både jag och Daniel släpade oss hemåt, det syntes att vi båda var helt slut. Jag håller tummarna för att han inte fastnar på jobbet nästa onsdag, för då ska det minsann dansas igen.
     Men vad är det för shoppande jag har gjort nu då? Jo jag kikade in på Akademibokhandeln efter repet idag och plockade upp "Dr. Jekyll & Mr. Hyde". Efter att vi läste klassikern i engelskan så har jag velat läsa den. Beställde även "World War Z" som jag har velat läsa enda sedan innan filmen kom ut. Jag tyckte filmen var bra, men jag tror jag kommer gilla boken ännu mer.
     Jag tror inte det var så mycket mer.
 
Godnatt på er!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: