Momo

En fjärdedel

Får man gå runt barbent nu?

Kategori:

Klockan är elva, solen har tillslut gett upp och det är fortfarande varmt i mitt rum. Mina fönster är öppna och jag ligger nästan naken ovanför lakanen men fryser inte. Våren har i princip hoppats över så nu är sommarn nästan här. Det är den underbara tiden precis innan sommarn då myggorna inte ännu har kikat fram än men man kan ändå gå runt utan vare sig jacka eller kofta. Jag älskar den här tiden på året, det är min favorit efter tidig höst då allting sprakar i eldens färger. Nu är allting grönt, skönt och härligt ända in i själen.
 
Nu åker frukten fram antingen glass, keso, kvarg eller bara som det är. Man börjar äta glass i mängder och man sitter på uteserveringen hos ens favoritcafé. Det vanliga teét ersätts med isté och man ler lite extra när man känner att man måste dra av sig strumpbyxorna för att inte svettas ihjäl. 
 
Ballerinaskorna sitter på fötterna och man vill inte se en enda dunjacka till. Håret sitter uppsatt för att vinden ska svalka en i nacken och man kan knappt bärga sig inför årets första dopp. Man börjar läsa utomhus och lapa solsken. Snart får man spraya på sig solkräm.
 
Försommarn är min årstid! ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: