Momo

En fjärdedel

Sköldpaddan Ryu

Kategori: Svammel utav den fåfänga

Hejsan Svejsan!

Jag snackade precis med Emma på skype, pratade om lite dittan och dattan då jag helt plötsligt kastar ur mig: "Jag älskar dig!" Inte i någon slags "confession" stil utan jag bara sa så för att jag ville. Jag ville att hon skulle förstå att jag säger vad jag tycker om människor. Och bara för att jag vill slå in det extra hårt i hennes lilla valnötshjärna (med kärlek såklart) så ska jag skriva en "Varför jag älskar Sköldpaddan Ryu-lista/text/whatever".

Jag älskar Sköldpaddan Ryu för att...

...även om hon kan vara en fullständig idiot ibland så är hon även mycket klok och har hjälpt mig med mycket.

...hon lyssnar väldigt uppmärksamt (när hon väl lyssnar).

...om man mår dåligt så piggar hon upp en.

...hon är så freakin' adorable.

...hon är den av mina få vänner som kan få mig att skratta åt ordet ost.

...när man blir sur på henne eller är redo att skälla ut henne efter noter så får hon en att le och skratta istället.

...hon finns där, i vått och torrt.

...hon får en att må bra, även om hon själv mår as.

...men mest av allt älskar jag henne för att hon får mig att tjuta som en bäbis bara av tanken på hur mycket jag saknar henne varje gång vi skiljs åt.


Så, det var all ostig femtiotalskärleksfilmisvartvitt känsla för idag.
Så.. Ryu... Förstår du nu?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: