Momo

En fjärdedel

Bingolotto var det ja...

Kategori: Svammel utav den fåfänga

Oj oj, vad ont jag har i fötterna. Men utav en bra anledning! Har faktiskt sprungit runt hela dagen idag. Först väkte kära mor min mig vid 11-tiden och undrade om jag skulle med till Ingelsta. Jovars, det kunde väl bli trevligt. Efter en relativt seg, halvdan frukost får jag reda på att vi ska gå dit. Jag var milt sagt inte road. Men jag sväljer latheten för att hoppa in i duschen och göra i ordning mig. Som tur var lyckas även mamma och jag övertyga pappa om att vi inte försöker vinna ett mara och kan ta det lite lugnt med gången. Väl framme på Ingelsta börjar jakten på byxor med att vi fyller våra magar med lite god mat. Sen blir såklart jag och mamma distraherade utav färger inne på ginatricot. Jag handlar aldrig på gina, men den här gången fick en jättefin tröja följa med mig ut ur butiken. Och det var ärligt talat det ända jag köpte på Ingelsta. Jag köpte dock en hood och t-tröja från Lager 157 och ett par jeans på Hageby i någon nyöppnad affär. Jeans-dealen var extremt bra med tanke på de jag hittade inne på JC. De inne på JC satt bra och asskönt, men de inne på den andra affären satt asbra, skönt och hade snyggare slitning. Dessutom var de billigare.
Tittar nu på stolen brevid mig och inser att mamma även köpte mig ett par pyjamasshorts. Det tackar vi kära mammsen för. Känner att jag inte har det minsta att klaga på idag, eftersom jag även fick träffa Felix idag. Och det är inte någon pojkvän eller så, det är min brorson på snart ett år. Han är supersöt och kravlar runt som en galning. Han gjorde även så att brorsan upptäckte stället där jag är som kittligast. Inte lyckat, må jag säga.
Men efter lite hejdå-ande och kramar så slutade det med att vi tillslut kom hem helskinnade. Och spelade bingolotto. Jag skäms lite för att vara ärlig... Vann ingenting dessutom, men vad kan man göra liksom? Var det något mer? Nej, jag tror inte det.
Sov gott! ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: