Momo

En fjärdedel

Småtjatter

Kategori:

Hallå där!
Jag har som vanligt en gaziljon andra grejer att göra men sitter ändå här och skriver. Jag borde läsa en skönlitterär bok utav en nordisk författare, jag borde läsa på inför ett samhällsprov nu på måndag, jag borde städa mitt rum och jag borde öva. Kanske t.o.m. umgås lite med mamma eftersom pappa inte är hemma, men jag har gjort det hela dagen hittills, så jag tror hon klarar sig.
 
Så... Annars då? Frågan jag alltid ställer.
Tja, inte mycket för att vara ärlig, ska åka till Rytmus på onsdag då jag har studiedag. Bara för att jag inte går där längre betyder inte att jag kommer hålla mig där ifrån. Dessutom så skäms jag lite för att jag inte var på Rytmusfestivalen, så jag lovade att kika förbi. Hoppas att ingen av lärarna blir sura på mig...
 
Vad jag har gjort idag är att jag har gått på stan i 5 timmar med mamma. Kom hem med mer än vad jag hade väntat mig. Ett par silverblå skor som jag kanske ska ha när mamma fyller år. Skorna är fan magiska och sitter som en smäck. Blev en blus också, svart liten sak med text på. Fascinerande. Hehe, känner mig så bitter nuförtiden. Eller ja, inte bitter kanske men, konstig. Allting flyter på relativt bra och alla är glada, men jag mår ändå konstigt... Är väl troligtvis omedvetet stressad så att jag går in i en vägg förr eller senare. Man vet ju aldrig, liksom.
 
Näe hörreni, nu får det räcka för ikväll. Ska nog ta tag i mitt rum lite innan jag kollapsar i säng med mitt samhällshäfte. Om jag inte ska plugga ordentligt kan jag ju åtminstone läsa igenom det jag ska kunna, right?
Godnatt!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: