Momo

En fjärdedel

Se hur härligt vårsol ler

Kategori:

Okej, nu så. Nu har jag fattat att det är sommarlov.
 
Första veckan så kan jag aldrig riktigt fatta. Jag går runt som i ett stim och efter helgen är jag redo för skolan igen. Men jag kan inte. Så då står jag där, med ingenting att göra. Men jag lovade mig själv att inte fortsätta på det här sättet ännu en sommar. Jag slösade hela mitt högstadieliv på det här sättet. Nu gör jag saker som jag tycker om i skolan, så mina sommarlov borde inte spenderas annorlunda.
Så jag bestämde mig för att sätta mig på altanen för att äta frukost, fridfullt och varmt. Bestämde mig sedan för att läsa en bok som jag nyligen hade köpt, njöt av den också. Jag dåsade fortfarande runt, men jag satt åtminstone inte bara på mitt rum vid datorn hela tiden.
 
I morgon så är det midsommarafton. Jag skulle ha firat det i Linköping med mina föräldrar, men jag backade ur i sista sekunden. I stället så ska Emma och jag fira våran första midsommar tillsammans. Vi ska åka ut till mina gamla hemtrakter och Torsjön och bada, sola samt äta de godaste, belgiska jordgubbarna som finns. Det kommer skrika sommar och vi kommer ha med oss simfötter. Vi ska ha med oss böcker om vi inte orkar prata med varandra och vi ska köpa sallad på ica. Det här var någonting spontant som vi kom på idag när vi doppade fötterna i parken vid strömmen. Jag älskar spontanidéer, det får det att kännas extra somrigt.
Vi ska ta moppen ut till Torsjön, så jag har planerat in i minsta detalj hur vi ska packa. Emma ska kanske smyga med lite rosévin som hon ska smutta på, det är ju trots allt jag som kör.
 
Allting kommer vara underbart. En härlig midsommar som jag för en gång skull inte kommer behöva lida mig igenom. ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: