Momo

En fjärdedel

Det snöar i mars

Kategori:

Nu är jag här, igen. Vaknade för ungefär 1 och en halv timme sen, som alla andra tonåringar. Jag åt advokado och ägg till frukost, för de som vill veta. Väntar även på att mamma ska göra något gott utav laxen som ligger och chillar på köksbänken. Heh. Vad jag gjort hittils idag är mer än vad jag gjorde under 4 timmars tid igår kväll. Fast jag har fortfarande inte städat rummet, tycks inte kunna få ändan ur sadeln. Jag har åtminstone övat, både piano och flöjt. Jag tror ärligt talat att jag har fått träningsvärk i käken, om det nu är möjligt. Troligtvis inte, men det känns som det i alla fall. På tal om träningsvärk så måste jag verkligen ta mig till gymmet. Drar nog dit efter jag har varit på Rytmus på onsdag. Yay!
 
Har tittat mycket Alex Day videor, eller nerimon, vad man nu vill kalla honom...
 
 
Jag tror jag vill bli som Alex Day när jag blir äldre, eller ja, något liknande i alla fall. Bara titta på några av hans videor, det kanske blir logiskt så småningom.
 
På tal om något helt annat, så känner jag att jag behöver förklara något. Något som mamma fick mig att tänka på igår. Jag har tänkt mycket på det och jag inte varför jag gör den här specifika saken. Eller jo, jag vet exakt varför jag gör det, men det är inte alla som förstår. Så jag kan lika gärna förklara det nu så att det inte kommer upp några frågetecken senare. Om jag tycker att något luktar supergott, är det godaste jag någonsin ätit eller kanske tycker att det är supergulligt. Om jag helt enkelt vill ha det, vare sig det är mat, musik, kläder, vad som helst! Råkar det vara så att jag inte har råd med det eller absolut inte får äta mer än en viss mängd så måste jag intala mig själv att jag verkligen inte vill ha det här. Där kommer förvirringen från andra personer in, för jag börjar bete mig konstigare än vanligt. Jag börjar troligtvis uttrycka hur äckligt eller fult jag tycker det är. Om jag gör detta tillsammans med stora kroppsrörelser och skakande på huvudet, då menar jag troligtvis det fullkomligt motsatta. Inte något särskilt dramatiskt, men jag kände att jag behövde skriva ner det för framtida referenser.
 
Jaja, dags att göra lite nytta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: