Momo

En fjärdedel

Samhällsekonomiska kretsloppet

Kategori:

Sitter och håller på med tumblr samtidigt som jag försöker plugga, ajdå... Jaja, jag kör pluggintervaller, verkar vara det som funkar bäst för mig när det kommer till studerandet. Har även kletat på mig en ansiktsmask, kände att jag förtjänade det. Jag lyckades också vara duktig med maten, alltså med vad jag åt. Vid lunch så åt jag som sagt lax, vi hade lite potatisgratäng över så det är nog det ändå onyttiga jag har ätit idag utöver mangosorben som jag åt förut. Annars så har jag har bara ätit avokado och en apelsin. Woop, nyttighet!
 
Inser nu att man får ha en liten "fusklapp" på samhällsprovet, yay! Tyvärr så vet jag inte vad jag ska skriva på den, får läsa lite till och sen göra den innan jag går och lägger mig. Har börjat skriva ner vad jag läser, ett tips jag fick utav gud vet vem om inlärning av text. Det ska tydligen hjälpa hjärnan att memorisera vad den redan läst så att man tillslut kan återberätta en text helt utan hjälpmedel, får se om det fungerar, men jag tror jag har ganska stor koll på vad jag ska kunna. "Ta i trä"
 
Åter till pluggande!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: