Momo

En fjärdedel

Att göra sig redo.

Kategori:

Goddagens!

Dagens ämne; Att förbereda sig till max. Jag har aldrig varit bra på att förbereda eller organisera, jag är helt enkelt en sån person som tar problemen när dom spottar en i ansiktet. Inte när dom skriker en i örat eller hoppar upp och ner framför en, utan när det spottar mig i ansiktet. Men nu för en gångs skull har jag förberett mig som en idiot. Japp, ni hörde rätt, en idiot. Jag har spelat, ätit, sjungit, spelat, läst, sjungit, osv. Om ni undrar så spelar jag tvärflöjt.
Jag har på något sätt fortsatt utan att få tristess varningar, jag fortsatte i samma visa hela eftermiddagen. Jag avbröts bara av en sak, min kära broder. Han hade med sig sin nya kattunge Candy. Hon var grå och en sådan ras blir väldigt stor, hon såg redan fullvuxen ut, vid 12 veckors ålder. Sedan fortsatte kvällen som ingenting hade hänt. Mamma sitter fast med sin jobbarkompis i Stockholm, dit vi ska imorgon. Har för mig att det tar 1,5 eller 2,5 timmar att ta sig dit. Motorcykel är det som gäller, så jag får hoppas att det inte börjar regna. Om ni undrar varför i hela fridens namn jag har sjungit och spelat hela eftermiddagen så är det för att vi ska ha musikcafé. Men på tal om musik så ska jag ha ett musik prov imorgon som jag måste plugga till.
So long everybody!
Lisen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: