Momo

En fjärdedel

Loppis

Kategori:

Hallå där i hallonriset!

Dagens uppgift; Loppis! :] Tråkigt som fan, men jag fick inte göra något, så det det var nog därför. Vi sålde nästan alla mormors gamla kläder och lite annat smått och gott. Jag fick anstränga mig rejält för att skratta och le istället för att surmulet titta på och ge en och annan syrlig kommentar. Mamma såg dock lite bister ut, som om hon satte sig lite på tvären för att behöva sälja alla minnen av sin kära, lite virriga, moder. Jag vet att mamma älskade mormor mycket, så jag ska inget säga. Min kusin Linn hade också sitt eget loppis-stånd och sålde leksaker och barnkläder. Även hon lyckades skrapa ihop en summa pengar. Vi var där från sex på morgonen till två på eftermiddagen. Jag kom nu på att jag måste prova klänningarna jag stoppa undan.. Men iaf. Loppisen var lyckad. Jag luktade faktiskt på en av tröjorna och förväntade mig doften av mormor. Men vad kännde jag? Jo nytvättat. Inte ett spår efter henne, inget! Jag ska fråga pappa om jag får se på X-men kl 9 i kväll. Håll tummarna. Någon annan som ska se den?

Lisa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: