Momo

En fjärdedel

Lite om mig, Del 2

Kategori: Svammel utav den fåfänga

Nämen siså goddag, idag är jag en glad fis ^-^

Men visst är Erik Hassles låt Hurtful fin, jag blir helt go i kroppen utav att lyssna på den. Men på tal om något helt annat så har jag roat mig lite med att ta reda på vilket djur som är det år jag föddes. Och det förvånar mig inte att det är råttan, mitt favoritdjur :D Here you got an description of the rat:
Den kinesiska mytologin betecknar Råttor som kvicktänkta, sociala, känslomässigt intelligenta och ytterligt sällskapliga. En stor passion hos Råttor är att alltid få veta varför, när och på vilket vis allting fungerar. Råttors svaghet är ofta direkt beroende av deras stora nyfikenhet och vilja att utforska allt omkring sig.
Deras äventyrlighet leder ofta till snabba affärer och stora risker. Råttor anses vara mycket vältaliga och talangfulla inom diverse områden, men saker i deras närhet sker ofta för fort och med liten eftertanke.
De sätter ofta allting på spel i livet, både i kärlekslivet och i finansiella delar av tillvaron. En Råtta anses samtidigt vara en obotligt romantisk varelse som aldrig kunde hålla sig till samma partner livet ut, utan ofta hade affärer utanför äktenskapet. Ofta leder Råttors snabba livsstil till att de är rädda för att förlora vänner, kärlekspartners eller pengar, och de kan därför uppfattas som oseriösa. Råttan är som mest charmerande och optimistisk strax före midnatt i väntan på den nya dagen.
Öhm.. Det där både stämmer och stämmer inte, det där med partern kan inte stämma, jag har inte ens en partner _ _' (Jag är 13, men ändå o.o') Men iaf, det var ointressant :D Men alla 96:are där ute, nu vet ni alla är dömda till råttor resten av livet! Men öh.. Nu ska ni får lite fler sanningar om mig, för det var lite sådär kul. o.o'

Några sanningar som jag slänger ihop:

  • Jag älskar broccoli och har gjort det sen mamma gjorde det när jag var 8 år.
  • Jag kan inte leva utan min iPod.
  • Mitt favorit djur är råtta.
  • Min bokhylla är fylld med böcker, istället för annan skit som brukar samlas där i andra tonåringars rum.
  • Jag hatar min skrivare, som envisas med att krångla.
  • Min tekninska färdighet är i princip lika med noll.
  • När jag är ensam hemma flänger jag runt som dåre och sjunger hela tiden, helst till med hög rockmusik på.
  • Sen jag var liten har Queen alltid haft en stor del i mitt hjärta.
  • Jag dammsuger alltid med iPoden i öronen, så då går det inte att få kontakt.
  • Jag tycker att sjuka mangaserier med lik i är skitkul.
  • Franska sniglar med vitlöks smör är något utav det godaste jag vet.

Och det var väl allt antar jag? O.o' Men puss på er, jag börjar typ tio över åtta imorgon. Så nu ska jag sova!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: