Momo

En fjärdedel

Maränger till folket!

Kategori:

Vad är det med alla dessa sena nätter på sistone? Jag klagar inte, jag menar, jag tycker ändå om nätterna mer, är mer kreativ och tänker klarare då. Men grannarna uppskattar kanske inte att jag sitter och spelar musik mitt i natten, och inte föräldrarna heller för den delen. Men det kan man alltid lösa med hörlurar!
Vad jag har gjort denna natt är dock en aning annorlunda. Jag bestämde mig för att göra maränger, så det är vad jag har gjort. Innan dess dock jag en dusch vid halv 9 tiden, fixa till mig lite och gick sedan och köpte en påse chips. Därpå att jag kom hem så satt jag mest och kolla film i två timmar. Käkade chipsen gjorde jag såklart också.
När allt detta var klart kom jag på att jag hade lovat att städa köket, så det gjorde fram till kvart i 1 då jag hittade de överblivna äggvitorna från carbonaralunchen vi hade ätit tidigare på da'n. Så jag tog helt enkelt ut dem och gjorde en marängsmet lite på känn. Gjorde den efter smak och spritsa sen ut den en plåt innan den åkte in i ugnen. Tips! Ta en vanlig frysplastpåse och klipp av ena kanten som spritsare. Mycket billigare och enklare att rengöra. Bara att slänga ut efteråt.
Så ja, för en gångs skull har jag gjort nåt produktivt med min nattid, kommer förmodligen fortsätta natten med att städa upp lite i rummet innan marängerna är klara.
Nattis! ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: