Momo

En fjärdedel

Girls and Boys

Kategori: Svammel utav den fåfänga

Sitter här och försöker koncentrera mig på spanskan. Det är hemskt. Jag behöver inte vara klar förräns på måndag, men min lärare skulle vilja se hur långt jag har kommit hittills. Det skulle vara lugnt, om det inte vore för det faktum att jag har ljugit och sagt att jag har kommit "jätte långt". Ugh, dumbass!
Jag hatar när jag gör så, för då känns det som om jag måste prestera superbra för att möta allas förväntningar. Jag är dessutom trött som fan, så jag vill bara gå och lägga mig. Kul va?
Något annat som faktiskt är kul, att se fram emot, är det faktum att jag har rep. inför brandstationen imorrn. Inte förrän kl. 18.20, men ändå. Det är skönt att ha något i slutet av da'n som man bara vet kommer vara roligt. Jag har tillåtelse att skratta och agera lite divigt. Trummisen i våran orkester (som även är en väldigt bra kompis till mig) kallar en grupp med killar min "fanclub". De är också några riktigt bra kompisar, som lätt får mig att skratta. Jag tror det gör mig gott att jag får fler kompisar som dessutom är killar. De får mig att må bra utan att det känns skumt. Jag sjunger under repen förresten.
Jag ska på konsert imorrn bitti också. Det ska bli riktigt nice, mycket musik och skådespel intryckta i 45 min. SoN sätter upp en föreställning tillsammans med De Geer-gymnasiets elever.
Nej ni, nu måste jag gå och lägga mig, innan jag smäller av.
Nighty!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: