Momo

En fjärdedel

Aouch

Kategori: Svammel utav den fåfänga

Well, idag sög ganska grovt kan man minst sagt säga. Jag fick ju tandställningen insatt igår, gick ganska bra och jag hade inte särskilt ont. Men sen imorse när jag skulle gå upp och äta frukost hade jag som en smärtvåg genom hela överkäken. Usch, det var hemskt och försvann inte förrän vid 10-tiden. Det som var värst dock var det faktumet att jag idag på orkestern och saxofonträning inte kunde spela ett dugg. Överläppen skjuts ju liksom framåt av tandställning, så då blir den spelteknik jag använt hittills inte användbar längre. Det är grymt frustrerande, så tillslut sprang jag ut i lobbyn som alltid är tom och började tjuta. Jag kunde inte hjälpa det och jag inser nu att det var barnsligt, men det här är vad jag brinner för. Det vore som om en häcklöpare skulle bryta benet. Okej, kanske inte så dramatiskt, men ändå! Men nu ska jag gå över till gårdagen, ett mycket trevligare ämne.
Igår så smsade Emma mig och "bjöd ut mig". Hehe, det slutade med att vi hamnade på Espresso, jag med en chokladmuffin och chaite och hon med någon slags kaffegrej. Jag kommer inte ihåg det korrekta namnet, så nu får det heta kaffegrej. Men i alla fall! Vi satt där i ungefär 45 minuter (wow, nytt snabbhetsrekord) innan vi givk runt lite på stan. Det slutade med jag kom hem med tre nya earcuffs samt ny bodylotion och bodyscrub. Emma drog även hon hem tre nya earcuffs. Så den dagen var åtminstone lyckad :)
Imorrn så är det friluftsdag, så efter ett pass med medelgympa och ett pass med volleyboll så tänker jag dra hem, duscha och sedan dra ner på stan för att leta lite trevliga kläder. Bara jag, ingen annan. Känner att jag behöver det, inte någon annans vilja som drar och spretar åt något annat håll. Lite egentid som varenda människa egentligen behöver. Jag kanske svänger in på Lush bara för att bli lite omhändertagen. Jag älskar de som jobbar där, de verkar så mysiga som personer. Men nehej ni, nu tänker jag färdigställa och vidarebefodra mitt CV till pappa och sen krypa till kojs.
Ha många underbara drömmar! ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: